Alla inlägg den 12 juni 2008

Av Inga-Lina - 12 juni 2008 20:27

Har varit på förlaget idag och lämnat ifrån mig korrekturet. Nu ligger det två pappersbuntar på redaktörens bord: den som jag har kladdat i och den som en professionell korrekturläsare gått igenom. Redaktören ska alltså nu föra in både hans och mina ändringar och sedan ska sidorna brytas en gång till. Jag har filat och filat på formuleringar, flyttat meningar och ändrat namnet på en huvudperson, men annars var manuset förvånansvärt samlat. Jag har till exempel inte behövt flytta runt kapitel eller dela upp dem.

Överhuvudtaget känner jag mig idag som ett fotbollslag som lyckats komma upp i en högre division. Var sedan en sväng uppe hos min agent och det var också ett mycket trevligt möte. Ett stort beslut jag definitivt tagit idag är att den nya boken ska få en egen hemsida. Sedan var jag slut, såväl mentalt som fysiskt. Rätt som det var befann jag mig i en affär för festprylar där jag stod och stirrade på presentpapper. Plötsligt kände jag att det var det skönaste jag gjort på länge: bara stå och titta på olika mönster. Katter, fiskar, jordgubbar. Presentpapper ställde inga krav på mig. Presentpapper hade inga arbetsuppgifter åt mig. Och jag förstod att jag behöver semester. Ska försöka smälta tanken ikväll.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards