Alla inlägg under november 2008

Av Inga-Lina - 26 november 2008 13:15

I min superstressade tillvaro höll jag nästan på att glömma senhöstens litterära höjdpunkt:


Författarkvällen på Skrivarakademin - uppläsning och boksignering - redan nu, fredagen den 28/11 kl 18.30, på Kungstensgatan 45 (T-Rådmansgatan) - med Ulf Eriksson, Anna Schulze, Sören Bondeson, Erik Grundström och Inga-Lina Lindqvist.


Det ska bli så roligt! Och jag hoppas verkligen att många kommer, för böckerna som ska presenteras tillhör höstens mest hyllade.


"Suverän i samtida svensk novellkonst"

Om Ulf Erikssons "Det försvunna rummet" i Expressen


"Bondeson vet hur en slipsten ska dras"

om Sören Bondesons "Till natten lokalt snöfall" i Svenska Dagbladet


"Ett glädjefullt löfte från en av Sveriges mest stilsäkra författare."

om Erik Grundströms "Glöm inte kannibalerna" i Dagens Nyheter


"Konstfullt storbygge utifrån det vardagliga."

om Anna Schulzes "Ge mig en människa" i Aftonbladet


ja, och vad folk har sagt om min bok vet ni redan:)





Av Inga-Lina - 14 november 2008 22:43

Idag avslutade jag en av höstens kurser - och nu har jag bytt till morgonrock. Det betyder att jag ska slutföra ett manus. Fyra dagar framöver ska jag vrålskriva - med avbrott dock för träningen, som jag mirakulöst nog har kommit igång med. Min man - nu ska ni få höra - gick iväg och bokade in 10 tillfällen med en personlig tränare. Han gjorde det för mig. Så nu tränar jag. Det är som ett mirakel.

Av Inga-Lina - 4 november 2008 19:26

Från Waldemarsudde promenerade vi till Gamla stan. Där drack vi afternoon tea på Lady Hamilton Hotell. Hur mysigt som helst!


Och stinna av allt socker och fett rullade vi vidare till Söder där vi - äntligen! - såg filmen "Mamma mia". Fyra näsdukar gick åt för min del, min väninna var inte så blödig. Men jag kan inte lyssna på "The winner takes it all" utan att gråta! Meryl Streep ska jag inte prata om - ni har säkert alla sett filmen. Och om ni inte har - gå genast och se den! Nåväl. Vi förflyttade oss till Bistro Süd, där vi åt helt justa ostron och fullkomligt gudomlig anka.

God som brässerad


Ja, sen gick vi faktiskt hem. Mätta och trötta och helt förbi sig... Och det bästa av allt var att slapp diskutera presidentvalet i USA...


Efter denna fantastiska minisemester kände jag att livskrafterna rann till, så nu knackar jag på allt jag kan på barnboken!

Av Inga-Lina - 4 november 2008 19:10

... men jag har också klämt in tre semesterdagar förra veckan. Jag har ju min fantastiska väninna från Malmö som jag har känt i över tjugo år och som jag pratar med varje dag - en gång om året lyxar vi till det och tar en gemensam semester. I år blev det Stockholm ( men vi har varit i Kroatien och Polen också). Grejen är att vi hinner med så otroligt mycket när vi väl är igång.


Fredagen var en mellandag. Utställningen "Lura ögat" på Nationalmuseet såg vi på förmiddagen. Den var väl trevlig, men inte mer. Vi åt grekiskt på Söder och gick sen och såg "Cabaret" på Stadsteatern. Det var riktigt hemskt, måste jag säga. Vad har Colin Nutley för människosyn, egentligen? Ja, det var en liten missräkning, men min väninna och jag ska kompensera det senare - vi ska gå på "Jesus Christ Superstar" i Malmö senare i höst. Den lär ju vara en toppenföreställning.


Lördagen däremot blev en fullträff. På förmiddagen åkte vi till Waldemarsudde och såg Helmut Osslund där. Vi är båda två hemskt obildade vad gäller den svenska bildande konsten, så Osslund (som min man tipsade oss om) blev en riktig knock-out. Wow!

Som om det inte var nog var den andra utställningen på Waldemarsudde också en höjdare. Lars Lerin heter konstnären och målar monumentala akvareller - jag, jag menar akvareller, som täcker hela väggar.

Utsnitt av Anlöp Svolvaer, 2007

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards