Alla inlägg den 12 december 2008

Av Inga-Lina - 12 december 2008 15:45

Det blir den tredje delen i romanserien om Ludvig. Efter "Mirakelkuren" och "Drottningflickan" kommer så nästa del med arbetsnamnet "Kärleksnyckeln". Det var några saker idag som hjälpte mig fram till just det beslutet.


På skrivarlinjen hade vi idag besök av en litterär agent. Från Grand Agency, förresten. Hon drog upp det där med läsarnas längtan efter stora episka romaner, gärna sådana som utspelar sig under lång tid, och plötsligt kände jag att det är sådan den tredje delen ska bli, att jag faktiskt hade tänkt så redan. Om första delen var en komedi, och andra delen en saga, så är tredje delen klockrent ett melodram.


Sen så fick jag ett trevligt mejl från en elev idag som skrev att hon tyckte om "Drottningflickan", "läste den i ett svep", och så blev jag lite varm om hjärtat när jag tänkte på mina karaktärer, och tänkte att jag vill berätta mer om dem.


Och till slut så kom en tanke under lunchen om att jag naturligtvis bör fullfölja saker och ting innan jag kastar mig över nya utmaningar. Återigen var känslan, när jag tänkte det, varm...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards