Alla inlägg den 26 februari 2009

Av Inga-Lina - 26 februari 2009 23:15

Läser morgontidningarna på papper, och kvällstidningarna på nätet. Måste hålla mig uppdaterad, förstås. Kollar mejlen en gång i timmen - vem vet, någon uppdragsgivare kanske behöver få tag i en. Läser en rysk bok om Stalintiden - som inspiration till mitt eget romanprojekt. Funderar på intrigen i romanen. Borde lägga in en biperson till, men vem ska det vara? Någon i Tasjkent. Vad hände egentligen i Tasjkent på 1950-talet? Måste kolla! Kapitlet jag håller på med nu går oändligt långsamt, är skrivet i barnperspektiv, och jag försöker baxa in barnen i huset där de ska möta sin okända storasyster. Nu har de kommit så långt som till grinden. Vad katten händer med min artikel som jag skrev i helgen? När kommer den in, egentligen? Oj, telefonen ringer. Jag ska ju till Bibliotekens vänner i Kista idag och prata om mitt författarskap! Tur att jag bor så nära. Pratar i en timme, får tulpaner och kan fakturera en blygsam summa. Kommer hem, försöker få min huvudperson in genom grinden. Varför ska prosa gå så långsamt? Och snart är det midnatt...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards