Alla inlägg den 31 januari 2009

Av Inga-Lina - 31 januari 2009 18:31

Hittade den här enkäten på Bokhora.se  och den kändes som ett bra sätt att uppdatera min bokstatus på.


Senaste bokköp: Fick anstränga mig för att komma ihåg vad det var. Jag får en hel del böcker gratis, och min man handlar ganska mycket, men köpa själv? Jo, men det gjorde jag ju nyligen! Karin Alvtegens "Skugga" i pocket. Väldigt märklig syn på författaryrket präglar denna bok, och jag undrar varför Alvtegen har valt att skildra sitt eget yrkeskår som en samling ryggradslösa kräk.


Senaste bibblolånen: Pass. Jag har biblioteksfobi.


Senaste utlästa boken: Anna Schulzes novellsamling "Brist". Hon är fortfarande bäst!


Favorittidning: Allas veckotidning, förstås. Och Språktidningen.


Plats där jag helst läser: Helst av allt hade jag velat sitta i min nya bekväma läsfåtölj. Tyvärr har katten lagt beslag på den. 


Så sorterar jag min bokhylla: Det gör min man, som den gamle bibliotekarie han är. Nyligen genomförde han en sorts bokdelning inom äktenskapet, så nu har han teologi för sig, skönlitteratur för sig, och jag har fått egna skönlitterära hyllor, och en arbetshylla. Sedan har vi en egen hylla för barn- och ungdomsböcker.


En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: "Greven av Monte Christo", förstås. Om och om igen.


Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: En diktsamling av Bella Achmadulina. Utgiven i Georgien 1977.


Белла Ахмадулина

Bella


Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår: Karin Flygare, en fd elev till mig,  kommer i vår ut med en bok på Alfabeta. "Det är så konstigt nuförtiden". Den ser jag verkligen fram emot, liksom Marika Kings "Supernova" som kommer ut på Norstedts. (Marika har också gått hos mig).

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards