Direktlänk till inlägg 24 januari 2009

Färdigredigerad

Av Inga-Lina - 24 januari 2009 00:05

Hoppas jag... Nu är det bara korrläsningen kvar att göra på barnboken. Himla fin blev den, min lilla pärla. Inte så liten heller. 235 sidor!


Nu ska jag ha semester några dagar. Imorgon är jag bjuden på middag hos Anna Schulze, på söndag ska jag träna och slappa. På måndag ska jag kanske titta på tulpaner på Åkeshov.


Och sedan, sedan börjar det riktigt roliga. En ny roman. Det är som en ny förälskelse. Outforskat, hoppfullt, passionerat. Igår började jag kasta ner lite anteckningar.


Vi ska bli lyckliga, tack vare detta foto,

för tid och evighet i famnen på varandra.

Tverskaja-gatan flyter mot ett okänt mål,

mot bakgrunden av Pusjkin-monumentet. /Bulat Okudzjava, min övers


Kurman, Katzman, Feinstein, Ginsberg, Silberman... jag ser husen på Frihetsgatan framför mig när jag blundar...


Vad heter de här blommorna?

настурция












Viola


och de här då?



 
 
Kerro

Kerro

24 januari 2009 13:03

Skojar du?
Men för i all sin dar: Krasse (min favvo), en liten viol och Löjtnantshjärta. Gud vad man längtar till vår´n, den finan ti´n!

http://www.kerroholmberg.com

 
yllemor

yllemor

24 januari 2009 13:47

översta blomman Krasse
sedan Pensé
nederst Löjtnantshjärta

http://yllemor.blogspot.com

 
Eva

Eva

24 januari 2009 23:32

Krasse, viol och fuccia (stavas det så?) tror jag det är. Låter så härligt, både med semester och med den nya romanden. Lycka tillkram!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

25 januari 2009 18:51

Tack kära blomsterkännare! Krasse... att det var så enkelt! Och tack för penséerna, jag vet inte varför, men jag glömmer alltid just det ordet. Fuchsia? Är det ett annat namn för löjtnantshjärta?

 
Ingen bild

Anna

25 januari 2009 19:14

Indiankrasse, för att vara exakt. Och fuchia och löjtanantshjärta är två skilda blommor. Nedersta är löjtnantshjärta. Varma hälsningar!

 
Ingen bild

Inga-Lina

27 januari 2009 12:23

Indiankrasse... vad vackert... som indiansommar. Tack för senast, Anna! Det var så trevligt:)

 
Ingen bild

Anna

27 januari 2009 12:45

Ja, visst var det trevligt. Något du i högsta grad bidrog till. För övrigt kom det en roman för några år sedan som hette Indiankrassens stilla blickande. Så döp inte boken till det.
Allt gott!

 
Ingen bild

Inga-Lina

27 januari 2009 13:13

Jag lovar:) Vilket påminner mig om att jag kanske ska namnskydda min egen titel:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards