Direktlänk till inlägg 21 januari 2009

Ibland saknar jag Sovjet...

Av Inga-Lina - 21 januari 2009 21:54

Tittade idag på en inspelning av Publicistklubbens debatt om medierna och Gömda. Och jag började fundera på ifall den här debatten har fått några personliga konsekvenser för mig. Konstigt nog har jag inte alls förändrat min inställning till Liza Marklund - jag unnar henne att vara just så rik, framgångsrik, snygg och blond som hon är. Däremot börjar jag bli mer och mer besviken på Jan Guillou som jag alltid beundrat för hans konsekventa vänsterhållning. Och det är nu jag känner mig Sovjetnostalgisk. För där, i gamla Sovjet, hade Guillou efter sina uttalanden på PK blivit uppkallad till, säg, Författarförbundets sekretariat där en strikt klädd herre hade spänt blicken i honom och sagt: "Kamrat Guillou! Ni har fjärmat er från folket. Jag tror att ni behöver tillbringa en tid på en kolchos. Röda Stjärnan blir bra". Ack, dessa drömmar.

 
 
Ingen bild

Din momablomma

23 januari 2009 14:31

Jag saknar dig! Nu undrar jag om du känner och träffar Lars Rambe??? Advokaten och tillila detektivförfattaren. Han bloggar om samma saker som du känns det som samma coacher opch bilder.. Vill du träffa mig snart fastän jag inte tycker Liza Marklund är snygg?

 
Ingen bild

Inga-Lina

23 januari 2009 21:17

Inte känner, inte träffat, men har precis gått in på hans blogg och kollat fotot. Tack för tipset:)))

 
Johanna Wistrand

Johanna Wistrand

23 januari 2009 23:05

Intervju med Rambe kommer med Multimanus utskick inom en vecka. Jag lägger sedan in länk till intervjun i bloggen.

http://www.forfattarcoachen.se

 
Ingen bild

Inga-Lina

24 januari 2009 00:04

Ja, och jag läste nu hans intervju med dig på hans blogg. Kul! Sen läste jag hans presentation på Grand Agencys hemsida och blev helt matt. Vilken energi han har!

 
Silverstare

Silverstare

28 januari 2009 01:18

..hee..hee..Denna var ju rolig! Jag brukar föreslå höjdare att skickas till gruvan ett tag.(Om de tappat fotfästet.)
Tänk, jag kanske hade trivts ypperligt i Sovjet?

Mv natthälsningar från Silverstare som just hittat denna blogg

http://blogg.aftonbladet.se/25935/perma/1101239

 
Ingen bild

Inga-Lina

28 januari 2009 20:10

Välkommen, Silverstare:) Gruva låter inte heller så fel:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards