Alla inlägg den 2 maj 2008

Av Inga-Lina - 2 maj 2008 21:04

Det gick ju i år också... Tog bara två dagar. Helt sjuka summor jag drog in förra året,undrar vart allt hade tagit vägen? Redigeringen fortskrider, långsamt och värdigt. Sextio sidor klara. Igår tog jag dock en minisemester; promenerade tillsammans med min mor på Djurgården, åt lite meze på Söder och gick sedan och såg den underbara danska filmen "Konsten att gråta i kör", där folk pratar en dialekt jag aldrig hört förr. Och så fick jag mina födelsedagsklappar av mamma (som handlat dem i Rom!). Två pashminasjalar, vackra örhängen i silver, en anteckningsbok och en orange kofta. Det känns bättre nu - Håkan Jaenssons avskedsmingel i onsdags tog på krafterna. Att det skulle väcka så mycket känslor...Talen var fina. Myrdals inte minst. Och så var han ju där med sin fästmö. Ett givet sista kapitel i min kommande bok (den som ska heta "Myrdal. En kärlek" - en personlig genomgång av vissa teman i hans skriftställarskap).

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards