Alla inlägg den 13 mars 2008

Av Inga-Lina - 13 mars 2008 20:38

Lite för många sensationer på sistone, tycker jag. En del är hemskt trist.

Håkan Jaensson slutar som kulturchef på Aftonbladet. Och jag upptäcker - eller snarare återupptäcker - att jag hatar förändringar. Det godas konflikt med det som är ännu bättre har jag aldrig förstått.


Idag på eftermiddagen har jag varit uppe på förlaget och fikat med min redaktör. "Drottningflickan" ligger nu snyggt utskriven hos diverse personer på förlaget och väntar på att bli läst. Lilla flicka! Lycka till nu, mitt lilla barn.


På förmiddagen var Denise Rudberg och föreläste hos oss på Skrivarakademin. Superengagerande och inspirerande - och lite förbannad blev jag när jag fick höra att hon fick nej på sin ansökan om medlemskap i Sveriges Författarförbund. Om inte Denise Rudberg är författare efter flera böcker utgivna på välrenommerade förlag - vad är då definitionen av författare? Dåligt omdöme av invalsnämnden, tycker jag. 


Igår var jag däremot bjuden på en jättetrevlig lunch - det var min gamla elev Jenny Lexhed som bjöd för att fira att hennes bok "Det räcker inte med kärlek" har kommit ut. Den 20 mars kan man få se Jenny bli intervjuad i Doreen 21.30 i SVT. Boken är fantastisk, en gripande berättelse om en mammas kamp för sin autistiske son.


Så - känslorna far upp och ner, oron inför framtiden är på topp, men jag försöker bota ångesten genom att skriva.


Eftersom jag befinner mig mellan två böcker tillåter jag mig själv att läsa också. Idag på förlaget fick jag med mig en bok jag började läsa på tunnelbanan - och kunde inte sluta! Årets roligaste? Ja, absolut. Perfekt tonträff, i alla fall. Hans Koppel (pseudonym, läs boken, så förstår ni varför författaren föredrar att hålla sitt namn hemligt), Vi i villa.



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards