Alla inlägg den 19 oktober 2008

Av Inga-Lina - 19 oktober 2008 22:52


... senast förra helgen blev jag ju det. När jag låg i sängen hela lördagen och läste ut Anna S. bok. Jag vet att hon är min kollega och att jag är ytterst partisk. Men ändå. Jag blev ju lycklig av att läsa den. Den gav en läsupplevelse - något som jag menar ligger bortom "bra/dåligt", "tycker om/inte tycker om", "bör läsas/bör inte läsas". Mer som en våg som lyfter upp och går rakt igenom, som en sång. Och romanen var så vackert konstruerad! Och - det viktigaste av allt - den var så rolig (vilket recensenterna på något sätt har missat, men de var väl upptagna av att hylla den) Läs och njut, säger jag bara...



Anna Schulze, "Ge mig en människa"


Och ikväll såg jag en film som också gjorde mig lite lycklig - och gav inspiration! Kärlekstrianglar är grejen... i min nästa roman, förstås, inte i verkligheten. Men visst var filmen underbar - utan att avslöja slutet kan jag ändå säga att för mig handlade den om att tacka nej till lyckan, därför att lyckan är så enkel, så genomskinlig att man knappt vågar lita på att den håller.



Vicky Cristina Barcelona

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards