Alla inlägg den 19 juni 2008

Av Inga-Lina - 19 juni 2008 20:13

Min mans gamla kursare Anna-Sofia Bonde skriver i Dagen om Susan Howatch (tack, Monica, för tipset) och om anglikanska kyrkan, om längtan efter "själavårdare som - när det behövs - tar demoner på allvar och kan tänka sig att - när nöden kräver - utföra exorcism. I Howatchs böcker händer det att präster gör just detta, samt att de helar sjuka individer och relationer."

Jag vet inte om de finns i Svenska kyrkan - jag längtar också, av hela mitt hjärta. Hittills har jag hanterat min längtan genom att helt enkelt hitta på en sådan själv. Prästen Ludvig i "Mirakelkuren" och den kommande "Drottningflickan" har helandets gåva, kan se in i själens mörkaste vrår och drar sig inte för att utmana sina egna och andras demoner.

Men mina böcker är inte (inte än) så bra som Susan Howatchs. Hon är gudinnan och jag är en enkel tempeltjänare :) Läs, läs, läs!

Av Inga-Lina - 19 juni 2008 11:21

Forskaren Ann Heberlein föreslår i dagens Expressen att de tjocka svenskarna ska äta mindre och röra på sig mer. Jag fastnar framför allt för följande citat:

Det går bra att hetsa mot det vackra folket som köper Hermèsväskor – men de mindre vackra som lägger sina slantar på tyska chips och storpack importerad pizza, som göder sina barn med sockrade frukostflingor och läsk, angår inte deras begär mig?


Har Ann Heberlein någonsin levt på existensminimum och jagat extrapriser? I så fall hade hon vetat att mataffärer ALDRIG rear ut grönsaker men ALLTID rear ut korv. I så fall hade hon vetat att mataffärer ALDRIG lockar med extrapriser på hälsomat men ALLTID lockar med extrapriser på chips och läsk. I så fall hade hon vetat att hälsofika på en Lotta Voltaire-café kostar minst sjuttio kronor medan en kaffe och en kanelsnäcka kostar tjugo kronor på Pressbyrån.


Klassperspektiv, någon?



Aldrig billigt



Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards