Direktlänk till inlägg 17 juni 2008

Kopplar av med en Lästrio

Av Inga-Lina - 17 juni 2008 18:04


Vilka böcker har ni köpt men som bara blivit stående i bokhyllan olästa?
Så lyder Petras fråga den här omgången. Och mitt svar på den är:


Jan Guillou, Häxornas försvarare

Fullständigt obegripligt. Jag gillar honom, verkligen. Har läst ALLA delarna i Hamiltonserien. Älskar hans reportage. Men just den boken, en historisk dokumentär om häxprocesser i Sverige tar av någon obegriplig anledning emot.


Bengt Ohlsson, Gregorius

Ett lika stort mysterium. Kastar mig över hans klockrena krönikor i På stan och slukar hans obetalbara svar till Amelias läsare. Fick dessutom romanen av min älskade son - i julklapp! Men det hjälper inte. Jag klarar inte av böcker som är skrivna i presens. Det är en hemlighet jag burit på länge. Nu är det sagt.


Elizabeth Kostova, Historikern

Varför köpte jag den överhuvudtaget? Jag är ju allergisk mot allt som har med vampyrer att göra. Jag tycker inte de är intressanta, jag tycker inte att de är sexiga. Men å andra sidan har jag hört så mycket gott om boken. Den kanske inte alls handlar om vampyrer? Jag har kanske missförstått alltsammans? vet faktiskt inte vad jag ska göra med den.

 
 
Eva

Eva

18 juni 2008 08:55

Ja tänk så olika vi människor är. Härligt med mångfald. Jag tycker att Gregorius är en av de bästa böcker jag läst.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-LIna

18 juni 2008 14:49

Jag har sannerligen ännu inte gett upp hoppet - boken finns ju kvar :)

 
Liz

Liz

18 juni 2008 15:56

Tre olästa? Jag har väl typ hundra! Herregud, skriver själv men läser inget. Håller inte i längden känner jag. Fastnar jag inte för boken på stört, då åker den in i bokhyllan(den som inte skulle fyllas med böcker, men som är proppfull - med olästa)

Trevlig Midsommar på dej!

http://www.lizwennberg.blogspot.com

 
Ullis

Ullis

27 juni 2008 11:58

Är likaledes inte ett skvatt fascinerad av vampyren, men hade inte fattat att det var temat när jag köpte Historikern. Sträckläste den och tyckte hur mycket som helst om den, så prova. Den är annorlunda och väldigt bra. Annars köper jag massa böcker som jag tror mig vilja läsa men aldrig läser, tyvärr...

http://kastrullapan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards