Alla inlägg den 17 juni 2008

Av Inga-Lina - 17 juni 2008 18:04


Vilka böcker har ni köpt men som bara blivit stående i bokhyllan olästa?
Så lyder Petras fråga den här omgången. Och mitt svar på den är:


Jan Guillou, Häxornas försvarare

Fullständigt obegripligt. Jag gillar honom, verkligen. Har läst ALLA delarna i Hamiltonserien. Älskar hans reportage. Men just den boken, en historisk dokumentär om häxprocesser i Sverige tar av någon obegriplig anledning emot.


Bengt Ohlsson, Gregorius

Ett lika stort mysterium. Kastar mig över hans klockrena krönikor i På stan och slukar hans obetalbara svar till Amelias läsare. Fick dessutom romanen av min älskade son - i julklapp! Men det hjälper inte. Jag klarar inte av böcker som är skrivna i presens. Det är en hemlighet jag burit på länge. Nu är det sagt.


Elizabeth Kostova, Historikern

Varför köpte jag den överhuvudtaget? Jag är ju allergisk mot allt som har med vampyrer att göra. Jag tycker inte de är intressanta, jag tycker inte att de är sexiga. Men å andra sidan har jag hört så mycket gott om boken. Den kanske inte alls handlar om vampyrer? Jag har kanske missförstått alltsammans? vet faktiskt inte vad jag ska göra med den.

Av Inga-Lina - 17 juni 2008 15:23

Har varit på förlaget i flera timmar idag och frestat min redaktörs tålamod. Fast vi började med en trevlig lunch på Vetekatten. Sedan höll vi på med texterna till omslaget: framsidan och baksidan, fliken fram och fliken bak. Nu liknar omslaget en julgran (eller en anslagstavla, vilket man vill) men en ovanligt trevlig sådan. Jag funderade ett tag på att smycka ut omslaget med snören och guldstjärnor och roliga knappar, men där satte redaktören stopp och skickade ut mig för att hämta kaffe och doppa huvudet i ishinken. Lugnade ner mig och hann även möta min förläggare. Hemsidan är på väg - domännamnet drottningflickan.se är färdigt, och i mitten av augusti ska den vara igång. Sedan fick jag botanisera lite på förlagslagret: fick bland annat med mig Jens Lapidus "Aldrig fucka up", Annika Thors "Motljus" och min älskling Renate Dorrsteins "Min son har ett sexliv och jag läser Rödluvan för mamma". Dessutom en "dansker", Knud Romer  "Den som blinkar är rädd för döden". Jag var ju så svältfödd på läsning, hade läst ut allt jag hade hemma och började om på Anton Tjechovs samlade. Semestern hägrar!


Hägring

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards