Direktlänk till inlägg 8 maj 2008

Lite till

Av Inga-Lina - 8 maj 2008 18:03

... orkar jag väl. Den ena avslutningen efter den andra på Skrivarakademin. Det ena frilansknäcket efter det andra ska bli färdigt. Min roman ligger i sin senaste version på skrivbordet och jag är så rädd för den att det inte finns några ord. Åt hur som helst en supertrevlig lunch med Jenny Jägerfeld idag - det är skönt att få dela sina våndor med någon. Är rätt nöjd med min tidskriftskrönika idag också.

 
 
Monica

Monica

8 maj 2008 21:26

Kul när man vet hur en bloggvän låter också! Hitills är det bara du och Birger Schlaug som har det. Det är kul att ha rösten i huvudet när man läser bloggen.
Ska försöka komma ihåg att lyssna på tidskriftskrönikan om två veckor igen.

http://monicaolssonkolkman.blogspot.com

 
Eva

Eva

8 maj 2008 22:55

Ja det är lite märkligt att så lite kultur finns i dessa tidningar, då det ofta pratas om hur läkande kulturen kan vara. Men, när min bok kom ut fanns den med i Reumatikertidningen, som tips på läsning. Kanske för att den handlade om sådant som många inom området var intresserade av. Men på samma sida fanns även flera skönlitterära böcker omskrivna. Tror att de har en sån sida en gång per år.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

9 maj 2008 08:57

Tack för att du lyssnat, Monica! Och Eva - äras den som äras bör. Det var faktiskt genom dig jag fick veta att Reumatikertidningen finns och att den är stor:) Sedan hade jag gått och burit på det här i många år, men först nu fick jag tillfälle att undersöka det. Så tack!!!

 
Eva

Eva

9 maj 2008 19:46

Var det så det låg till :-). Det minns jag inte men så roligt. Jag har gått ur RF så nu för tiden läser jag inte tidningen.

http://www.bakomberget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards