Alla inlägg den 4 maj 2008

Av Inga-Lina - 4 maj 2008 16:16

Köpte för ett par dagar sedan en antologi med krimnoveller. Nåja, köpte och köpte. Fick på köpet, snarare. På Bokia i Kista skänkte de bort den till dem som handlade. Nåväl. Boken visade sig vara en höjdare. Jag läste den ena berättelsen efter den andra, men till slut somnade jag. Vaknade med en färdig novell i huvudet, riktigt fin. Skrev ner den och undrade i mitt stilla sinne vad jag skulle med den till. En typisk restprodukt av en manisk period. Surfade dock in på Monicas blogg idag och hittade detta.

Av Inga-Lina - 4 maj 2008 16:01

Så långt har jag i alla fall kommit i den första redigeringsomgången, då jag i princip bara för in redaktörens anmärkningar. Fasar för morgondagen - då ska jag printa den rättade versionen och läsa igenom hela manuset. Förra gången jag gjorde det orsakade ju läsningen en veritabel chock. Ångesten tilltar. Imorgon ska jag skriva min nästa OBS-krönika, och någon gång under veckan ska jag recensera en doktorsvahandling. Terminsavslutning på Skrivarakademin därtill - jag är nog rätt kokt i slutet på nästa vecka...


Användarbild

Synd att man är nykterist

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards