Direktlänk till inlägg 28 februari 2008

Rädd för mitt manus

Av Inga-Lina - 28 februari 2008 13:15

Väldigt konstig känsla kom över mig idag mitt i redigeringsarbetet - jag blev så skraj för manuset att jag låste in mig i badrummet och grät floder. Mycket har jag varit med om i mina skrivprocesser, men det är första gången en bunt papper skrämmer mig från vettet. Ringde min redaktör som till min stora lycka inte alls åkte skidor - som alla andra jag känner gör - utan satt faktiskt på sin arbetsplats och stöttade mig och gav mig rätt i allt. Vad jag än sa. Det kändes skönt. Nu ska jag ta manushögen och gå och sätta mig i solen någonstans med den - i ljuset skräms den kanske mindre:)



 
 
Ingen bild

Gunilla

28 februari 2008 19:12

Manuset är nog fyllt av arbete kärlek och engagemang. Du har levt så nära och intensivt med det så det är svårt att släppa taget. Erinrar mig att du en gång sa att man ska låta sin text flyga iväg och se om det bär. Kloka ord tyckte jag då - och nu.

 
Ingen bild

Inga-Lina

29 februari 2008 00:15

Vad roligt att höra ifrån dig! Jag har faktiskt tänkt på dig idag. Jovisst är det en form av separationsångest. Men ångesten späds på av att romanen faktiskt inte är helt färdig, och jag måste lösa ett stort problem med dess slut. Usch... Hur går det för dig? Vi måste höras!

 
Eva

Eva

29 februari 2008 17:57

Ungefär liknande känslor brottas Elin (dottern) med just nu. Hon har precis släppt sin bloggbok på Vulkan förlag. Jag har läst den, hon är duktig, men lite ångest (som mamma) fick jag allt när jag läste. Vissa saker ska mammor inte veta om sina barn!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

1 mars 2008 19:53

Har Elin kommit ut på Vulkan? Under sitt riktiga efternamn (alltså samma som ditt?)ja, det kan ju vara tufft att läsa sin dotters bekännelser:) Min mamma tar allt jag skriver väldigt personligt.

 
Eva

Eva

1 mars 2008 21:20

Ja. Hon står just nu först på listan som mest sålda bok. Stolt mamma, trots att hon skriver alltför utlämnande för att jag ska känna mig bekväm :-). Kanske det är så, att mammor alltid reagerar på vad vi skriver.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Helene

Helene

2 mars 2008 11:58

Hej Inga-Lina, nu förstår jag hur en blogg ska fungera. Vilken energi du har. Och så kul att hitta din blogg (genom aftonbladet).

http://www.helenerådberg.se

 
Eva

Eva

2 mars 2008 13:52

Och nu undrar jag om Helene är den jag tänker att det är. Som var med under vår skrivarkurs på Medlefors, och läste en sådan otroligt bra dikt på biblioteket i Skellefteå?!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

2 mars 2008 18:43

Ja, det är Helene Rådberg! Vad roligt att du kommer ihåg det där tillfället. Vilken underbar vecka. Och vad synd det är att FC Norr lade ner Medlefors!

 
Eva

Eva

2 mars 2008 20:09

Den veckan glömmer jag aldrig! Det var verkligen en underbar vecka, på alla sätt och vis. Jag visste inte att de lagt ner den. Trist!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Monica

Monica

3 mars 2008 11:36

Jag ser att ångesten inte lägger sig bara för att man är en publicerad författare.

http://monicaolssonkolkman.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

3 mars 2008 11:52

Nej då, ångesten växer och frodas helt oberoende av yttre faktorer:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards