Direktlänk till inlägg 1 februari 2008

Nu blir det kanske riktigt roligt

Av Inga-Lina - 1 februari 2008 12:17

Idag ska förlagets höstkatalog lämnas in till tryckning. Och där kommer omslaget till "Drottningflickan" att finnas med. Jag kanske lägger ut bilden imorgon:) Idag har jag haft ett fantastiskt inspirerande samtal med min gode vän som är expert på kosher. Hm, det finns nog en del att pilla på i romantexten - bland annat gav han mig uppslag till åtminstone ett par extra scener som jag funderar på att lägga till. Men, säger en vän av ordning, har du inte redan lämnat ifrån dig manuset? Jo, det har jag. Men det ska redigeras. Och jag kan fortfarande gå in och bearbeta vissa delar. Ikväll ska jag åka till teologidagarna i Uppsala, där ska vi ta in på hotell och njuta av lärda teologiska diskussioner. Jag är lycklig!

 
 
Eva

Eva

1 februari 2008 17:40

Låter undebart att få åka på teologidagarna! Jag hade också planerat in dem men - min butik "kom emellan". Många intressanta teman som ska tas upp där. Hoppas ni får givande dagar! Om kosher läste jag i judendomskursen förra hösten. Tänkte på hur tidskrävande deras matlagning måste vara. Och att alltid ha en massa saker i åtanke när man lagar mat. Men det kanske blir en vana. Intressant är det i alla fall.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Eva

Eva

1 februari 2008 17:59

Och nyfiken som jag är hoppas jag på att du lägger ut omslagsbilden :-)!

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Charlotte

Charlotte

3 februari 2008 17:04

Heeeeej!

Nu har jag hittat hit! Verkligen kul att ses igen!

Länkar till dig och Per-Ole från min blogg imorgon!

Nu ska jag spela lite Betapet (www.betapet.se) och börja smälta alla djupintrycken...

Charlotte


http://charlotte-therese.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

5 februari 2008 00:25

Ja, det blev ju en del intryck på teologifestivalen. Eva - där var ju en präst från Frösön med, vet du vem hon är? Hon var musiker förut...

 
Ingen bild

Inga-Lina

5 februari 2008 00:30

Charlotte - jag har lagt in en länk till din blogg. Och där finns ju en del att läsa om Teologifestivalen!

 
Eva

Eva

5 februari 2008 09:35

Ja, Helene. Vi träffades på en PKV för några år sedan och sen kom hon till vår förs. som pastorsadjunkt i somras. En tillgång för förs. är hon.

http://www.bakomberget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards