Alla inlägg den 30 januari 2008

Av Inga-Lina - 30 januari 2008 22:25

Från början startades denna blogg för att följa skrivprocessen kring uppkomsten av min nya roman. Jag har i princip skrivit den nu. Hur som helst är det bestämt att den ska komma ut under hösten. Och hur det har gått till förstår jag inte riktigt, men nu är det gjort. Det som börjar nu är alltså redigeringsarbetet - och det kan väl vara lika spännande som själva tillkomsten av ett manus. Men frågan är om jag ska fortsätta att skildra den processen i just den här formen? Tål att funderas på! Idag har jag i alla fall tittat på omslagsskisser och skrivit utkast till katalogtext. Känns overkligt... Är det verkligen jag? Som kan komma ut med en bok om året? Jag som förr skrev tunna intellektuella häften med långa mellanrum - ger jag mig på att skriva underhållningsromaner i snabb takt? Till mitt försvar kan jag ju säga att jag har ruvat på de här romanidéerna i tio års tid, skrivit ett misslyckat utkast och samlat hiskeliga mängder material. Som man säger på ryska: det enda här i livet som är gratis är osten i musfällan.


Gratis

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards