Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Varför inte Saltsjöbaden?

Av Inga-Lina - 29 januari 2008 15:25

- Säg att du satsar på en dansgrupp i Tensta, vilket gör att tre ungdomar inte faller in i narkotikamissbruk och brottslighet. Då vet man att tre narkomaner kostar samhället två miljoner kronor om året under 30 år, vilket ger 60 miljoner i intäkt. Jag vill se satsningar i makroperspektiv.

...säger Johan Staël von Holstein i SvD idag på tal om vad han skulle vilja göra som ledamot i Kulturrådet.


Säg att du istället satsar på en cirkusgrupp i Saltsjöbaden, vilket gör att tre ungdomar slipper åka till Stureplan och falla in i missbruk och kriminalitet. Varje våldtäkt kostar samhället X antal miljoner om året. Jag vill också se satsningar i makroperspektiv, men med tydligt klassperspektiv. Låt oss räkna på vad varje dödsmisshandel i City kostar och ge Kungliga Operan i uppdrag att starta antivåldsprojekt. "Tenorer och sopraner på stan" kan vara ett lämpligt arbetsnamn. Dramaten kan starta integrationsprojekt som riktar sig till alla etniska svenskar som bor på Östermalm etc etc


Försök att se världen bortom Tensta, Johan. Var inte så fokuserad på underklassen. Gräv där du står!






 
 
Eva

Eva

30 januari 2008 02:00

Ja varför inte köra på ditt förslag. För bevisligen är det inte bara ungdomar från Tensta som faller in i missbruk och misshandel. Även om det är dom som får mest ljus på sig.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

30 januari 2008 11:57

Ja, eller hur? Vad jag inte fattar är varför det här inlägget inte syns på SvD trots att jag pingat:((

 
Eva

Eva

30 januari 2008 13:55

Hm. Skumt! I morgon har vi förresten bokrelease för allmänheten på bibblan. Läsa ur vår bok och prata om skrivande. Medverkar gör även Håkan Toresson, som även han kommit ut med en bok på Jengel förlag. Och jag känner mig nervös. Längesen sist jag talade inför en grupp människor. Man ligger av sig.

http://www.bakomberget.blogspot.com

 
Ingen bild

Inga-Lina

30 januari 2008 19:42

Du kommer att klara det! Du är en mycket karismatisk talare:)

 
Eva

Eva

30 januari 2008 20:06

Tack ska du ha!! Det värmde gott.

http://www.bakomberget.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards