Alla inlägg den 25 november 2007

Av Inga-Lina - 25 november 2007 14:51

Morgonpromenad - check! Mysig frukost med tidningsläsning -check! Den gulliga dikten om ängeln och barnet som vi skrev ut en gång i tiden till en psalmverkstad lades ut idag!

Och så ett djupt samtal, för det väcktes så mycket tankar idag av intervjun med Bengt Nordin i SvD. Vad hade det svenska litteraturlandskapet varit utan honom? Frågan är om efterträdarna kan ge järnet på samma sätt. Själv sitter jag ju i valet och kvalet fortfarande - min utlandsagent är jag mycket nöjd med, men den svenska marknadsföringen är ett så sorgligt kapitel att jag försöker bara glömma. Hade jag börjat tänka på det aktivt skulle jag sluta som tvångsintagen.

Det är fortfarande ont om inhemska ageneter - finns det duktiga och framåt försäljare/marknadsförare där ute som har lust att sätta sig in i bokbranschen? Att sälja är en särskild begåvning - att skriva är en annan. Men många författare tycker fortfarande det är skämmigt att prata om marknadsföring. Som om böcker skiljde sig i försäljningssammanhang från surströmming.

Hur som helst var det dessutom riktigt lärorikt att få bli påmind om Marianne Fredriksson! Och artikeln avslutas också med en referens till henne.

Att historisk roman är den nya deckaren håller jag med om - framför allt om någon i Sverige lär sig att skriva humoristiskt i genren.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards