Direktlänk till inlägg 23 november 2007

Ja!Ja!Ja!

Av Inga-Lina - 23 november 2007 20:25

Nu lossnade det! Idag...i elfte timmen ... eller i tolfte. Jag ändrade en av karaktärerna rejält, grävde upp en ny fåra åt henne, och plötsligt flöt alltihop! Nu är jag på banan igen - och jag bryr mig inte ens om att alla mina deadlines har spruckit i sömmarna.


NINA

Ända sedan jag varit barn bar jag på en klar och tydlig längtan efter det raka, det vanliga, det vardagliga. Min mamma stack ut, på alla sätt och vis. Hon var färgglad när alla andra gick i beige, brunt och svart. Hennes hår forsade nerför ryggen när alla andras kalufser höll sig strikt ovanför axlarna och helst kröp upp i nacken. Hon var lång som en fyr och rösten gick i falsett, så både hon själv och rösten steg alltid högt, högt över omgivningen, klättrade upp och jag hukade längst ner och önskade mig en enda sak: att få bli osynlig, eller åtminstone så blek att jag nästan var osynlig.Mina klasskamrater sminkade och klädde upp sig, förstärkte sina konturer: läpparnas med konturpennor, höftens med stuprörsjeans, hårets med spray. Jag ville bara lösas upp som socker i vatten, sudda ut gränsen mellan mig och världen, låta livet spola bort mina stränder.
 
 
Ulric

Ulric

23 november 2007 22:04

Ja, nu har det definitivt lossnat! För ordmassan under "NINA" målar på ett poetiskt och expressivt men distinkt sätt fram bilden av två människors ut- och insidor. Den sista meningen är stor, vacker och talande poesi!

http://web.telia.com/~u47806767

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards