Alla inlägg den 23 november 2007

Av Inga-Lina - 23 november 2007 20:25

Nu lossnade det! Idag...i elfte timmen ... eller i tolfte. Jag ändrade en av karaktärerna rejält, grävde upp en ny fåra åt henne, och plötsligt flöt alltihop! Nu är jag på banan igen - och jag bryr mig inte ens om att alla mina deadlines har spruckit i sömmarna.


NINA

Ända sedan jag varit barn bar jag på en klar och tydlig längtan efter det raka, det vanliga, det vardagliga. Min mamma stack ut, på alla sätt och vis. Hon var färgglad när alla andra gick i beige, brunt och svart. Hennes hår forsade nerför ryggen när alla andras kalufser höll sig strikt ovanför axlarna och helst kröp upp i nacken. Hon var lång som en fyr och rösten gick i falsett, så både hon själv och rösten steg alltid högt, högt över omgivningen, klättrade upp och jag hukade längst ner och önskade mig en enda sak: att få bli osynlig, eller åtminstone så blek att jag nästan var osynlig.Mina klasskamrater sminkade och klädde upp sig, förstärkte sina konturer: läpparnas med konturpennor, höftens med stuprörsjeans, hårets med spray. Jag ville bara lösas upp som socker i vatten, sudda ut gränsen mellan mig och världen, låta livet spola bort mina stränder.
Av Inga-Lina - 23 november 2007 15:12

Kan otrohet vara bra för ditt förhållande? Svenskan tog upp frågan, Expressen hakade på. 80% av de tillfrågade tycker inte alls att det är någon god idé att ha en affär - jag trodde jag skulle dö av skratt. Vem hade förväntat sig en annan reaktion? Sverige är fortfarande en djupt moralisk nation. Otrohet förlåtes inte. Trots att medierna krampaktigt försöker förmedla en bild av att "anything goes", polyamorositet och queer. Men på djupet håller jag ju med Esther Perel - det är en verklighet, en självklarhet att varje förhållande lever "i skuggan av en tredje" och att det är den spänningen som så att säga håller linan uppe. Om man gör sig medveten om saken kan man hantera spänningen - hela Mirakelkuren bygger på den tanken. Jelena måste kämpa sig igenom sin fascination för Ludvig för att kunna hantera sitt eget äktenskap. Men om man INTE medvetandegör problemet hamnar man i långt värre situationer, där verklig skilsmässa kan bli faktum.

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards