Alla inlägg den 3 november 2007

Av Inga-Lina - 3 november 2007 22:27

Inga mästerverk kanske men jag jobbar ju efter principen "vad som helst är bättre än ingenting". Har haft en mycket spännande samtal med K. Gick sedan ut och åt middag på en krog i Västra hamnen och tittade på det vackra folket i Malmö, som skiljer sig lite från det vackra folket i Stockholm. Malmöborna är vildare. Romanångesten blommar för fullt och jag är glad att jag är tryggt förankrad hemma hos mina underbara mostrar och inte ränner ute på stan.

Av Inga-Lina - 3 november 2007 12:26

Och det hade jag ingen aning om! Missade det och upptäckte det först när jag skulle gå ut och köpa morgontidningar. Nåväl. I går träffade jag min supertrevliga tarotläserska. Kan man egentligen använda tarotkort som kristen? Naturligtvis inte. Strängt taget är det en synd. Jag ursäktade mig med att jag inte vill veta något om framtiden, utan bara vill förstå den nuvarande situationen, men vi får se vad Jesus säger om det när jag möter honom på andra sidan. Det var i alla fall väldigt fina kort som föll ut, The Sun, Ten of Coins och The Chariot. Dock blev jag varnad för att i brådrasket börja köra över folk i min fina vagn när den fått upp farten. Om en liten stund ska jag ut och äta falafel - och sedan ska jag möta en hemlig inspirationskälla till en av mina huvudpersoner. Möten med denna person ger mig så otroligt mycket energi och laddar mig för lång tid framöver. En egentligen rätt skum del av skrivprocessen....

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards