Direktlänk till inlägg 19 oktober 2007

Läsarbrev förgyller vardagen

Av Inga-Lina - 19 oktober 2007 12:44

Blev så glad imorse när jag fick brev från Solja Krapu som hade läst Mirakelkuren. Hon kom med kloka synpunkter och överhuvudtaget kände jag mig peppad av hennes brev. Och så är hon ju en lysande poet också! Jag brukar använda hennes dikter i undervisningen och en gång gjorde min man en predikan kring "Jag behöver busschauffören".

Jag undrar om jag överhuvudtaget kan samla mig till något arbete idag trots att jag måste. Istället ser det ut som att jag ska lägga eftermiddagen på att jaga mina förfallna fakturor. Den äldsta är från 4 sptember! Tänk om jag betalade hyra eller el på samma sätt, flera veckor efter förfallodatum med ursäkten att det är "lite stopp i maskineriet just nu".

Men icke desto mindre ska jag läsa två böcker idag och skriva en liten krönika - om våldtäkt. Får se om någon vill publicera den. Nej, nu får jag rycka upp mig!

 
 
Ingen bild

maria granberg

19 oktober 2007 21:45

Det var roligt att hitta din blogg. Nu blev jag nyfiken på ditt författarskap också.
Kan inte du lägga ut en presentation av alla böcker du skrivit och länka till hur man får tag i dem.
Vet att man genom google sökning kan få tag i böcker. Men det kan vara bra att få tag i dem direkt genom bloggen tänker jag.

 
inga-lina

inga-lina

19 oktober 2007 22:33

Tack för tipset! Det var gulligt av dig. Jag tror jag ska göra ett litet ryck imorgon.

http://inga-lina.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Inga-Lina - 25 januari 2010 21:59

Kära vänner! Från och med nu hittar ni mig på den nya bloggen:   http://ryskabarder.bloggplatsen.se/   Den är rätt hårt nischad,men kul! ...

Av Inga-Lina - 19 januari 2010 13:25

Ett nytt år - ett nytt projekt. Under året kommer jag att medverka i en ny blogg, ett projekt där vi tolkar modern rysk poesi och lägger ut tre-fyra dikter i månaden. Vi kommer att fokusera på främst ryska singer/songwriters men även en del moderna k...

Av Inga-Lina - 31 december 2009 13:15

Det har varit ett turbulent år för mig, med många omvärderingar, många bekymmer och många vägval. En rolig sak som hänt är att jag skaffat en kolonilott, där överraskade jag mig själv rejält. Under andra halvan av året hade jag för första gången på l...

Av Inga-Lina - 22 december 2009 16:07

Vad är det med SVT och deras vurm för manliga genier? Mankell skriver om Ingmar Bergman. Mossigt i överkant. Var är den stora satsningen på Karin Boye? Edit Södergran? Astrind Lindgren, för Guds skull! Ja, jag vet att SVT tog tag i Selma Lagerlöf. Me...

Av Inga-Lina - 18 december 2009 20:52

Kan inte fatta att det är sant. Tre veckor ledigt. För första gången på tre år. Ska försöka smälta det. ...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<<
Oktober 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards